Hej förresten!

Hej förresten!
 
Ni kanske undrar varför jag uppdaterar bloggen såhär en sen fredagmorgon. Eller ja, sen och sen... klockan är ju inte ens 9 men med tanke på att jag gick upp vid halv 6 imorse så känns det som sen morgon.
 
Hur som helst, jag hade den otroliga oturen att få halsfluss IGEN! Så därför har jag varit hemma från jobbet sen i onsdags.
 
Alltså, jag avslutade ju min penicillinkur typ förra onsdagen liksom? Den här gången förstod jag i alla fall på en gång att det var halsfluss när jag vaknade i onsdags så jag ringde och sjukanmälde mig till jobbet och sedan ringde jag vårdcentralen direkt när telefontiden öppnade klockan 8 och hade turen att faktiskt få komma dit direkt.
 
Visserligen fick jag sitta och vänta i ca 1,5 timme innan jag fick komma in (vilket var sjukt jobbigt då jag av någon anledning var otroligt yrslig och lite illamående och ville bara ligga ner vilket ju inte gick). När jag väl kom in sa de att de oftast inte brukade ta halsprov om man inte varit dålig i minst 2 dagar men med tanke på att jag hade feber och de kunde se hur svullet det var i halsen redan så gjorde dem prov ändå och det visade självklart positivt.
 
Så de skrev ut penicillin till mig på en gång vilket var otroligt skönt. Jag fick dock gå tillbaka till vårdcentralen igen samma dag för de ville göra en bakterieodling också för att se om det var något mer än streptokocker eller typ om jag behövde någon annan antibiotika i och med att jag fick halsfluss igen på så kort tid. Så de skulle ringa om de hittade något men än så länge har jag inte fått något samtal.
 
Det positiva med att jag fick penicillin så snabbt är ju i alla fall att jag inte hann bli så dålig som jag blev sist! Jag mådde som sämst i onsdags kväll men sedan har det bara blivit bättre och idag mår jag riktigt bra! Jag är fortfarande svullen i halsen men det gör inte alls ont och i och med att jag inte blev så dålig har jag också kunnat äta rätt skapligt vilket gör att min energinivå är rätt hög också jämfört med senast då jag låg däckad i en vecka typ xD
 
Så ja, jag mår helt okej ändå så det känns skönt!
Tråkigt dock att jag missade jobbet igår när det var så fantastiskt fint väder! De hade bamselopp på förskolan igår och det hade ju varit himla kul att vara med på det, särskilt med tanke på att det var sommarvärme igår! I stället satt jag typ en halvtimme på balkongen men fick gå in för det var så osköna stolar och sedan spenderade jag hela dagen inomhus, buhu!
 
Idag får jag dock komma ut lite för i eftermiddag åker jag, Marcus, Anna och Christian ut till Marcus föräldrars husvagn! Det har varit planerat sen förra helgen och jag är glad att det blir av för jag var rädd att vi skulle behöva skippa det när jag blev sjuk men eftersom jag känner mig så pigg som jag ändå gör så åker vi ut ändå! :D Vi kommer att grilla och umgås, spela spel och bara ha det mysigt! De andra lär nog dricka lite också men jag får hoppa över det eftersom jag käkar penicillin, men det gör mig inget :) 
 
Nehe, nu ska jag sluta babbla!
Hoppas allt är bra med er!
2017 | |
Upp