Hemma från paradiset...

Hej på er!
 
Igårkväll landade vi i Sverige igen efter en vecka i fantastiska Gran Canaria. Vilken underbar resa vi har haft!
 
Vi bodde på hotell Lopesan Costa Meloneras Resort i Las Meloneras och det var SÅ BRA! Hotellet var fantastiskt vackert - förmodligen det finaste hotell jag bott på - och området vi bodde i var superfint.
 
Vi bodde precis vid havet (på bilden ser ni Infinity-poolen vid hotellet där man kan hänga över kanten och se havet - underbart!) och bara någon kilometer bort ligger Maspalomas-öknen. I området fanns flera roliga affärer, billigare köpcenter blandat med lite dyrare butiker. Jag som inte hade tänkt shoppa något alls på resan shoppade faktiskt lite smått (tänkte visa er senare idag!). Maten har varit fantastisk hela veckan, frukosten på hotellet var toppen och alla restauranger vi besökte serverade riktigt god mat!
 
Som sagt, vi har haft det hur bra som helst och jag som i vanliga fall brukar få lite hemlängtan när jag är iväg hade lätt kunnat stanna en vecka till - jag var inte ett dugg sugen på att åka hem igår, haha! 
 
Jag ska försöka hinna ladda över bilder och så idag och sedan göra ett inlägg för varje dag vi var där för att jag själv ska kunna gå tillbaka och titta men då får ju även ni se lite vad vi har gjort den här veckan! ;D
 
Vi hörs senare! :D
 
2017, Resor | |
Upp