Färskostfyllda kycklingrullar i tomatsås med risoni

Vet ni vad? Receptet vi testade igår var supergott så jag tänkte att jag kunde dela med mig! :)
 
Vi hittade det på Coop och det är så smidigt för när man handlar mat på deras hemsida så kan man liksom köpa färdiga recept så alla varor läggs i varukorgen, superbra! Om man ändrar antalet portioner man ska laga får man dock hålla koll, jag ändrade den här maträtten till 2 portioner först när jag skulle beställa och då byttes kycklingen ut mot kattmat, hahaha! Så ha lite koll på det om ni beställer! ;) 
 
Men här är receptet i alla fall:
 
Färskostfyllda kycklingrullar i tomatsås med risoni - 4 portioner
 
Ingredienser
  • 500 g tunt skivade kycklingfiléer
  •  1 tsk salt
  •  0.5 tsk nymalen svartpeppar
  •  150 g färskost vitlök/örter
  •  1 msk olivolja
  •  400 g färdig pastasås
  •  1 dl vatten
  •  3 dl risoni
  •  40 g parmesanost, finriven
  •  2 msk olivolja
  •  1 kruka färsk basilika
Så här gör du:
 
  1. Lägg ut kycklingskivorna på en skärbräda och krydda med hälften av saltet och pepparn. Lägg en sked färskost på den bredaste delen och rulla ihop.

  2. Hetta upp olja i en stekpanna och lägg i rullarna med skarven nedåt. Krydda med resterande salt och peppar.

  3. Vänd och stek runt om när det blivit en fin stekyta under. Häll tomatsås och vatten i stekpannan och sänk värmen. Låt sjuda, gärna under lock, 10–15 min.

  4. Koka risonin enligt anvisning på förpackningen. Vänd ner parmesan, olja och strimlad basilika. Garnera även kycklingen med basilika vid servering.

MUUUUUMS! :)
2017 | |
Upp