England, halsfluss och knäppa drömmar

Hej på er!
Hur är läget? Med mig är det lite sisådär.
 
För några veckor sedan bokade jag och mamma in en resa till England för att hälsa på mammas barndomskompis Anna som flyttade dit förra sommaren. Så himla roligt och som vi har längtat efter vår weekend i Folkestone!
 
Men så i onsdags på jobbet började jag känna mig lite sådär småkärv i halsen ni vet, lite sådär som man kan känna strax innan en förkylning. Och pang, bom - på kvällen kom febern och jag mådde skit. Så på torsdagen stannade jag såklart hemma och jag låg i sängen och vilade i princip hela dagen. Hade hög feber men endast lite ont i halsen. Tänkte att så länge jag vilar så går nog det värsta över till fredagen, som var dagen vi skulle åka.
 
Men så natten mellan torsdagen och fredagen blev det värre för då började halsen göra fruktansvärt ont och då kom tanken - neeej, halsfluss?!?! Så när jag gick upp där vid halv 4 på morgonen så kollade jag ju halsmandlarna i spegeln och såg ju att det var fullt med vita prickar och halsmandlarna var svullna, vilket för mig - som har haft halsfluss femtioelva gånger tidigare - innebär halsfluss.
 
Sjukt konstigt dock att det tog så lång tid innan det började göra ont i halsen, hade som sagt lite ont i halsen innan man hade inte en tanke på halsfluss då för det var så lite i jämförelse med när man får halsfluss, och i vanliga fall brukar halsontet nästan komma innan febern? Konstigt, och i det här fallet irriterande för hade det kommit direkt hade jag förmodligen hunnit till vårdcentralen redan under torsdagen...
 
Men jag bestämde mig i alla fall för att åka iväg ändå för det känns lite drygt att behöva ställa in en halvtimme innan man ska åka hemifrån liksom så jag och mamma åkte med flyget till London och blev där hämtade av Anna och så har vi spenderat helgen i Folkestone. Trots halsfluss har det varit ganska trevligt men det hade ju såklart varit ännu trevligare om jag hade varit frisk för energinivån har ju varit på noll och jag har i princip levt på alvedon, halstabletter och yoghurt. Så jag var med och åkte runt och tog några korta rundor på stan fredag och lördag men sedan på lördagkvällen och hela söndagen stannade jag hemma i sängen och vilade för då orkade jag inte mer.
 
När vi landade i Sverige igår så ringde jag 1177 direkt och fick då en jourtid på jourcentralen i Norrköping så jag fick träffa en läkare klockan 4 igår. Han såg ju direkt att det var halsfluss (sköterskan jag pratade med i telefon på 1177 sa i princip att hon kunde höra att jag antingen hade halsfluss eller körtelfeber för att jag var så tjock i halsen, haha!) men tyckte även att det såg ut som att det kunde vara en halsböld på G på högra sidan som var mycket mer svullen och i och med att jag hade börjat få lite ont i örat också så därför fick jag antibiotika utskrivet och fick ta dubbla doser 2 ggr igår och nu ska jag köra på vanliga dosen framöver. Så hoppas vi att det går över utan att det blir någon halsböld får då skär man tydligen upp den och det lät ju lite småläskigt så det skippar jag helst...
 
Så nu ligger jag här hemma i sängen, mår fortfarande skit och har knappt ätit något annat än yoghurt sen i onsdags... Och det känns så konstigt att jag har varit borta från jobbet så länge... Egentligen är det ju bara en sjukdag (2 om man räknar idag) för fredagen hade jag ju redan tagit ledigt sen innan men det är ju sällan man är sjuk såhär länge och läkaren bedömde att jag inte skulle jobba på 5-7 dagar så jag kommer vara hemma hela den här veckan vilket känns helskumt. Trots att jag mår dåligt och inte ens skulle kunna jobba just nu så känns det typ som att jag borde vara på jobbet för det känns så konstigt att vara borta så länge, hänger ni med på vad jag menar?
 
Jag drömde sjukt konstiga drömmar inatt vilket jag tror hade med det att göra. Jag drömde nämligen att jag typ blev groggy av att ta dubbeldoserna av medicinen igår så att jag vaknade upp idag och gick till jobbet ändå, men hade inget minne av hur det hade gått till så att när jag blir medveten om vad jag gör så är jag typ på jobbet men jag jobbar inte utan står typ bara och snackar med mina kollegor? Jätteskumt! Och sen blev det så flera dagar i rad, att jag typ blev groggy av medicinen och inte visste vad jag gjorde så när jag väl vaknade så trodde jag typ att det var torsdag redan och blev otroligt lättad när jag insåg att det bara var tisdag och medicinen inte hade gjort mig knäpp... xD
 
Så ja, det är läget just nu.
Nu ska jag försöka pilla i mig en tallrik yoghurt och sedan ska jag nog försöka sova en stund till. 
 
Hoppas att ni mår bättre än vad jag gör! 
Vi hörs! :) 
 
2017 | |
Upp