Dead Men Tell No Tales - Salazar's Revenge

 
Hej på er!
 
Oj, oj, oj - vad vi städade igår alltså! Vi började nog runt klockan 1 och städade non-stop i ca 3-4 timmar. Och vi blev inte ens klara... haha! Så har lite kvar att städa idag. Men vi har verkligen städat ordentligt, inte bara storstädat som vi brukar göra när man dammar lite, dammsuger, plockar upp grejer och sånt utan vi har rensat ut en massa skit också och vi har dammat fler ytor - såom alla luckor i köket, kryddhyllan osv. 
 
Det som är kvar är sovrummet där jag ska göra rensa lite bland alla mina grejer också. Insåg att jag har en jäkla massa hårprodukter vilket är rätt komiskt då jag använder typ hårolja och sedan några få stylingprodukter ibland. Så jag känner att jag behöver liksom inte ha 5 hårsprayer och en massa olika stylingprodukter som jag inte ens vet hur jag använder. Och om någon undrar varför jag har det från början så är det för att jag skönhetsbloggar och får hem en del sånt i pressutskick och liknande. Så det ska rensas, sen ska jag fixa lite bland sminket som vanligt och sedan ska allt torkas av. 
 
Hur som helst. Igår kväll gick vi i alla fall och käkade på Texas vilket var asgött och sedan var vi på bio och såg nya PotC-filmen Dead Men Tell No Tales eller Salazar's Revenge som den också kallas.
 
Jag är ju ett hardcore PotC-fan. Den första filmen har jag nog sett upp emot 100 gånger. Så jag gillar filmerna väldigt mycket. Och jag kan säga att jag gillade den här också, den var bra.
 
MEN, de har gjort några riktigt puckade misstag i filmen som inte går ihop med tidslinjen från tidigare filmer vilket är rätt störande. Sedan tyckte jag att den, precis som jag tyckte om tredje filmen, kändes lite för flummig på vissa ställen. Särskilt karaktären Jack Sparrow, det kändes som att dem bara satsade på hans komiska sida och ja, han är komisk och rolig, men inte bara det, det blev lite för mycket. 
 
Så överlag gillade jag filmen men det fanns ändå en del störningsmoment. Måste dock säga att jag älskade skurken i den här filmen, Captain Salazar. Tyckte han var sjukt cool och hela hans besättning och allt! Kan till och med vara så att jag gillade honom ännu mer än Davy Jones... eller nja, kanske inte. Men han var riktigt cool i alla fall! ;)
 
Sen älsk- älsk- ÄLSKADE jag slutet! Det gjorde mitt PotC-hjärta lyckligt och jag ville typ börja stortjuta men jag lyckades hålla mig...
 
Det var med andra ord en bra dag igår. Den här dagen har också börjat bra. Jag har läst lite i Lord of Shadows, sedan var jag nere på Lidl och handlade lite vilket resulterade i gofrukost i form av färska baguetter och jordgubbar, mums, och nu sitter jag och kikar lite på YouTube. 
 
2017, Sofie tittar på | |
Upp