13 Reasons Why

 
När jag läste om 13 Reasons Why så tänkte jag direkt att jag skulle gilla serien. Den lät väldigt intressant. Jag ville dock vänta med att se den tills jag hade läst eller lyssnat på boken (pga boknörd och boken är oftast bättre än serien/filmen) men det blev inte så. Jag var för nyfiken på den här serien så vi började titta på den i helgen och jag blev klar idag.
 
Och jag gillade den verkligen, jag kan till och med säga att jag älskade den. Och jag kan nog inte minnas att jag blivit så tagen av en tv-serie innan. Det kanske har hänt, men just nu kan jag inte minnas det.
 
Jag blev fast direkt, för man vill verkligen veta vad som har hänt. För er som inte vet så handlar serien om en tjej, Hannah, som har valt att ta sitt liv men innan hon gjorde det spelade hon in band där hon berättar om 13 skäl till att hon valde att göra det. Så man blir ju fast direkt och vill veta vad det var som hände.
 
Men under tiden jag tittade på serien så fastnade man mer och mer för karaktärerna och när jag såg de 3 sista avsnitten idag så satt jag verkligen klistrad och jag fultjöt mer än 1 gång (ganska många fler gånger till och med). Jag blev så berörd och tagen av den här serien och jag säger bara: SE DEN! 
 
Jag kan inte lova att ni kommer att tycka om den för alla har olika smak men jag älskade den och rekommenderar den starkt! Den var SÅ bra!
 
Nu måste jag bara skaffa boken också... 
 
Det var bara det jag hade att säga idag. Nu ska jag sova och göra mig redo för jobb imorgon igen! :) 
2017 | |
Upp