Sommartid

Godmorgon, godmorgon!
 
Äntligen sommartid! Tråkigt att det blir lite mörkare på morgonen igen (eftersom jag promenerar till jobbet varje morgon) men superskönt att det kommer vara ljust längre ju! :D
 
Vaknade samma tid idag som igår, men eftersom det är sommartid nu blev det ju klockan 6 i stället för klockan 5! ;)
 
Igårkväll var det ju förresten Earth Hour och jag höll helt på att missa det! Jag har släckt ner för klimatet varje år sedan det kom till Sverige tror jag? 2009 startade det oficiellt i Sverige och jag vet att jag släckte ner redan när jag bodde i Norrköping under gymnasietiden så jag var nog med redan då.
 
Hur som helst, har det pratats mindre om det i år eller är det bara jag som har varit ouppmärksam? För tidigare år har jag haft stenkoll på när det varit pga att det har stått så mycket om det överallt och företag har uppmärksammat det osv. Det här året tror jag att jag råkade läsa det först i fredags typ men sen höll jag ändå på att glömma bort det...
 
Ja, ja - huvudsaken är att jag kom ihåg det till slut i alla fall! När klockan var 20.31 så bara just fasiken! Så då släckte jag allt och tände ljus i stället, mysigt!
 
Idag ska jag som sagt gå med mamma på stan och det ser jag fram emot, det var länge sen jag bara gick och strosade på stan och ännu längre sen jag gjorde det med mamma så det ska bli jättemysigt!
 
Ska möta henne vid halv 12 så innan dess tänkte jag äta lite frukost, sminka mig, köra en tvättmaskin och fota lite till bloggen. Blir det lite tid över kanske jag fortsätter rensa garderoben lite. Jag gjorde ju det igår men då rensade jag bara bland alla "vanliga" kläder, skulle behöva rensa bland mina festklänningar, myskläder och underkläder också ;D
 
Vad har ni för planer idag? :) 
 
2017 | |
Upp