Lugn morgon...

Hej på er!
 
Denna lördagmorgon har jag bara tagit det lugnt. Jag har varit så jäkla trött den här veckan (i torsdags somnade jag typ halv 7-halv 8 på kvällen och sov till morgonen???) så en lugn start på helgen kändes som ett måste!
 
Jag har myst med katterna, duschat, haft ansiktsmask, kollat ifatt de senaste avsnitten på The Big Bang Theory, sett lite YouTube-klipp samt forskat på matberedare och sedan övertalat Marcus att vi ska köpa den som jag hittade som skulle vara bäst! ;D
 
Ni som känner oss vet ju att ett av våra stora "problem" i vardagen är att laga mat. Både jag och Marcus är skitdåliga på det, inte själva lagandet utan bara att göra det liksom. Vi köper hämtmat eller käkar mackor i stället liksom. Förra året hade jag ju som löfte/mål att bli bättre på att laga mat samt göra det oftare och det målet håller jag i även i år för det är något jag vill bli bättre på.
 
Häromveckan kom vi överens om att vi i alla fall nu ska laga mat varannan vecka, och att vi då ska ansvara för varsin vecka i månaden. Marcus började nämligen på nytt jobb nyligen och jobbar nu skift vilket betyder att varannan vecka jobbar han kväll och då lär inte jag ställa mig och laga mat särskilt ofta om man säger så, men de veckor han jobbar dag så ska vi försöka laga mat varje dag i alla fall.
 
MEN, för att återkomma till ämnet. Jag har länge varit sugen på att skaffa någon typ av matberedare för att underlätta lite. Särskilt när jag gör soppa då jag faktiskt älskar soppa men det har varit lite småkrångligt att göra det i min smoothie-mixer. Så idag satte jag mig och forskade kring saken och sedan övertalade jag som sagt Marcus att detta var något vi behövde, haha! Så nu är snart en matberedare från Philips påväg hem till oss, wohoo! Hoppas den ska fungera bra och komma till användning! :) 
 
Nu ligger jag och tittar lite när Marcus spelar Zelda och snart ska vi faktiskt börja med dagens mat. Ska testa ett nytt recept idag som jag hittade på Coop som lät gott. Sedan måste vi åka och handla för imorgon ska vi fira Marcus födelsedag och har bjudit hem folk som vi ska laga något gott till! ;D
 
Men utöver det har vi inte så mycket planer för dagen så det är skönt!
 
Vi hörs kanske senare! :) 
2017 | |
Upp