Gran Canaria 2017 - Dag 6

Dag 6 i Gran Canaria gick jag och Jimmy upp tidigt i ottan för att fånga solnedgången!
Här ser ni den lite småläskiga men häftiga staty samt Maspalomas-fyren som fanns precis utanför hotellet!
 
Solen påväg upp vid stranden...
 
Men det var inte soluppgången vid stranden vi var ute efter den här gången, utan det var soluppgången i Maspalomasöknen! Bara några kilometer bort från hotellet ligger nämligen den lilla Maspalomasöknen och att uppleva den i soluppgången stod på min bucket list den här resan!
 
Och såhär kan det se ut när man står och fotar... ;D
 
En del selfies i denna vackra miljö blev det ju såklart... Jag har en massa mer bilder både på mig och Jimmy men jag valde några stycken bara för annars skulle det bli ett alldeles för långt inlägg, haha!
 
Sedan tog vi oss ner från öknen och passade på att gå en bit på Playa del Inglés och det var så härligt! Solen lyste och vattnet var varmt, och vackert var det ju också såklart..
 
Hittade en nudiststrand också...
 
Resten av dagen spenderades vid poolen på hotellet och sedan avslutades dagen med middag och därefter show! Och den här dagen hade äntligen mamma piggnat till också så att hon kunde vara med oss! :D
 
En otroligt vacker morgon och sedan en skön dag i solen alltså!
Underbart!
 
2017, Resor | |
Upp