Gran Canaria 2017 - Dag 4

Dag 4 på Gran Canaria var det Alla Hjärtans Dag! Så här fint var det när jag och Marcus kom ner till frukosten...
 
Som ni kanske minns hade jag bokat en båtutflykt med djuphavsfiske för mig och Marcus den här dagen så jag gjorde en blå sminkning med mitt nya glitter från Inglot och la på mitt kyssäkraste läppstift och sen var det dags att åka iväg! ;D
 
Vi åkte från hamnen i Puerto Rico vid 9-tiden på morgonen om jag inte minns helt fel! 
 
På båten!
 
Vi fick såna här snygga hållare för fiskespöna... 
 
Efter att ha åkt ut i ca en timme så var det äntligen dags att börja fiska!
Dessvärre var detta ingen toppupplevelse till en början, haha!
 
Både jag och Marcus var rätt åksjuka efter resan ut och att då ha ett fiskespö tryckt mot magen och sitta i gassande sol var ingen höjdare. Dessutom fick vi inte upp ett skit till en början så det var inte så himla kul... Jag var tvungen att ge upp och ta av mig fiskespöet efter en timme ungefär för annars hade jag spytt, så resten av utflykten satt jag bara och tittade men för min del var det betydligt roligare! ;D
 
Marcus höll i i alla fall och efter ett tag började både han och de andra få lite fångst i alla fall!
 
Och det var inga småfiskar de fick upp inte... Det var stingrockor!
När de fick upp den första blev jag så chockad för jag hade egentligen ingan aning alls vad man skulle få upp för typ av fiskar, och stingrockor var inte min första tanke direkt xD
 
Marcus fick också upp några stycken! Det här var den första han fångade! Den andra han fick upp var betydligt större och den fick han upp tillsammans med en av de andra, den hade fastnat på bägges krokar, haha! Men den fick vi ingen bild med! ;D
 
Och om någon undrar så släpptes de tillbaka sen igen!
 
Här började jag må mycket bättre så satt och njöt av solen och att vara ute på havet medan Marcus fiskade på! 
 
På vägen tillbaka satt vi i fören och Marcus som ju kan somna var som helst somnade, hahaha! Han är så konstig alltså xD Synd för honom dock så missade han när en stor havssköldpadda simmade förbi! :O 
 
Och just ja! När vi var ute och fiskade så hoppade en grupp med delfiner omkring en bit bort också! Jag hade aldrig sett vilda delfiner innan så det var riktigt häftigt! :D Jag älskar att se djur i sin naturliga miljö, i det vilda! Det gör mig lycklig i själen!
 
Sovande Marcus och glad Sofie efter att ha sett sköldpaddan! ;) 
 
Och ja, eftersom Marcus somnade med sitt öra uppåt som inte var insmort så resulterade det i en rejäl bränna så när han vaknade till fick han skydda örat mot solen!
 
Denna fantastiska dag avslutades med drinkar och Poledance-show på hotellet tillsammans med Jimmy! Mamma låg fortfarande dålig i sängen :( 
 
Och det var alltså dag 4 i Gran Canaria! En fantastisk dag om man bortser från lite illamående där på båten! ;D
 
2017, Resor | |
Upp