Semester!

Godmorgon, godmorgon!
 
Idag har jag faktiskt tagit semester från jobbet så här sitter jag och färgar håret klockan halv 7 på morgonen i stället för att förbereda mig inför jobbet! ;D Anledningen till denna semesterdag är att jag ska till Stockholm idag och gå på event! Så roligt! :D
 
Men som vanligt när jag är ledig vaknar jag pigg som en mört där vid halv 6-6 tiden. Dock gör det mig ingenting för det betyder att jag kan fixa ordning mig och så i lugn och ro idag. Tåget går vid halv 12 ungefär och man vill gärna lägga lite extra tid på sminket en dag som denna.
 
Är ni nyfikna på hur det gick hos tandläkaren förresten?
Det gick bra på så sätt att jag fick en riktigt bra tandläkare som inte var ett dugg dömande och förklarade bra och så. Men utöver det så gick det väl ungefär som väntat. Jag har ganska många hål som behöver lagas, men slipper förhoppningsvis rotfyllning så det är ju bra. Har visst en visdomstand som behöver dras ut också vilket känns lite småläskigt då jag aldrig dragit ut en tand innan, tror jag inte i alla fall.
 
Hon kollade faktiskt min käke också och jag fick veta att tydligen är en sån här disk som min käke har lossnat lite ifrån som jag förstod det, så varje gång jag öppnar munnen så hoppar käken tillbaka på disken men sen när jag stänger igen så hoppar den av. Därav detta knakande. Hon sa dock att om jag inte har någon direkt smärta av det så är det inte så mycket att göra åt det. Men att jag ska undvika att överanstränga käken och ändå ha fortsatt koll. Och så hoppas både hon och jag att käken inte låser sig under någon av lagningarna framöver... ;D
 
Igår hade jag en lång dag på jobbet då jag var med på vårt inflytanderåd på kvällen så jag började jobba halv 7 på morgonen och slutade inte förrän vid 7, så när jag kom hem käkade jag bara och sen gick och la mig rätt skapligt. Därav att det inte blev något blogginlägg igår.
 
På tal om jobbet så drömde jag en lång och väldigt knäpp dröm inatt som inkluderade jobbet på sätt och vis. Drömde att vi av någon anledning åkte till någon typ av nöjespark med alla barnen och det var massor förskolor och skolor där med sina barn. Anna var också med av någon anledning och hjälpte till men vi gick liksom där och hängde och barnen fick klara sig själva typ, jätteskumt. Sedan skulle alla återsamlas och då blev jag jättenervös att någon skulle ha försvunnit men det hade de tack och lov inte. Men sen blev drömmen riktigt konstig. För sen blev jag helt plötsligt en förälder som ville komma hem till mitt barn så fort som möjligt men bilen var trasig så då valde jag att sno en bil i stället, och blev då tagen av polisen. Hamnade i fängelse och sedan hoppade det 1 år framåt i drömmen till när jag kom ut ur fängelset och då var jag mig själv igen för Marcus kom och hämtade upp mig och så skjutsade han hem mig till pappa (dock pappas gamla lägenhet i Ljungsbro) och väl där så bröt jag typ ihop för jag då fick veta att jag hade varit borta i ett helt år och jag tänkte på hur mycket jag missat och att jag inte hade bloggat på min skönhetsblogg på ett helt år.... Sedan vaknade jag. Haha! Så sjukt. Länge sen jag hade en så lång och detaljerad dröm men det är ju lite småkul faktiskt! xD
 
Nähe, nu ska jag lägga i lite färg i mina toppar också.
Hörs senare!
 
2016 | |
Upp